آآموزش نصب سیستم عامل16DKدر ارگpa2x

آموزش ارتقا کیبورد(ارگ) pa2x
آموزش نصب سیستم عامل با درام کیت 16 در pa2x

اکثر نوازنده ها برای تنوع هرچه بیشتر در ساخت ریتم و یا گلچین کردن سعی دارند تا نهایت استفاده را از میزان ظرفیت رم کیبورد خودشان داشته باشند در اینجا میخواهیم با استفاده از تغییر سیستم عامل کیبورد pa2x تعداد درام کیت های این کیبورد را به دو برابر افزایش دهیم

توضیح کوتاه قبل از نصب سیستم عامل OS

آخرین و بروزترین  سیستم OS شماره ورژن 2.02 هست.ولی سیستم عامل OS که برای دو برابر کردن درام کیتها نصب میشود ورژن قدیمی هست و شماره ورژن آن 2.01 میباشد.

خوب برای نصب سیستم عامل دو روش وجود دارد:

روش اول :

اگر شما ورژن  OS 2.02 روی کیبوردتان نصب است در این صورت فقط کافی است که این فایل را نصب کنید.

برای نصب کردن بعد از دانلود فایل آن را داخل فلش مموری بریزید  و فلش را به کیبورد متصل کنید   کیبورد را خاموش کنید و دکمه INTRO 1 را نگه دارید و کیبورد را روشن کنید. تا فایل داخل فلش مموری توی کیبورد شناسایی شود خوب اگر فایل نمایش داده شد مانند تصویر زیر آن را انتخاب کرده و select را بزنید و صبر کنید تا نصب تمام شود

افزایش رم کیبورد ارگ

بعد از اتمام نصبپ یغام زیر ظاهر میشود ok را بزنید و کیبورد را مجددا روشن کنید به همین راحتی کار تمام شد میتوانید درام کیت های خود را مشاهده بفرمایید

نصب سیستم عامل کیبورد ارگ

برای برگشت به حالت قبلی یعنی چنانچه میخواهید سیستم عامل قبلی و یا همان جدید OS – v202 را نصب کنید فایل زیر را دانلود و به همان روش بالا با نگه داشتن دگمه INTRO 1 وروشن کردن نصب کنید:

نکته : نصب فایل Musical Resources ضروری نیست

در خاتمه قبل از اینکه هیچ ستی را روی کیبردتان لود کنید چند تا از صداهای کارخانه ای مثل هارمونیکا و یا ترومپت را انتخاب کنید و با آن صدا ها After Touch را آزمایش کنید و مطمین شوید که افتر تاچ درست کار میکند. وهمچنین توجه کنید قبل از اینکه هر ستی را روی کیبردتان لود کنید شدیدا توصیه میکنم فایل گلوبال آن را حذف کنید. اگر برای افتر تاچ مشکلی پیش آمد مربوط به سیستم عامل نیست.

روش دوم :

در این روش ابتدا فایل بزرگ که تقریبا  130 مگابایت حجمش است . این فایل بعد از فرمت کردن کیبورد نصب خواهد شد. این فایل نصب سیستم عامل OS مربوطه به ورژن 2.01 و سمپل ها و صداهای کارخانه ای را بر عهده دارد و همچنین نصب ست اصلی و یا MUsical Resources را هم بر عهده دارد.

1. خوب اول از همه این 3 تا فایل را دانلود کنید و روی USB بریزید .

فایل برای فرمت کردن:

فایل بزرگ مربوط به OS 2.01 :

این هم فایل برای OS با درام کیت کیت 16 صفحه ای:

2. فلش را به کیبورد متصل کنید   کیبورد را خاموش کنید و دگمه INTRO 1 را نگه دارید و کیبورد را روشن کنید. تا فایل داخل فلش مموری توی کیبورد شناسایی شود خوب اگر فایل نمایش داده شد فایل فرمت را انتخاب کرده و select را بزنید و صبر کنید تا کیبورد Format بشود. توجه کنید همه چیر در کیبورد پاک خواهد شد. بنابر این حتما قبلا ست خوتان را ذخیره کنید.

3. بعد فرمت از شما میخواد که کیبورد رو خاموش کنیید و آن یکی فایل بزرگ را نصب کنیید. دو مرتبه دگمه Intro 1 رو نگه دارید و کیبورد رو روشن کنید. حالا فایل شماره 2 همان فایل بزرگ را انتخاب کنید و select را بزنید تا سیستم عامل OS 2.01 و صداهای فابریکی و ست کارخانه همه با هم نصب شوند.

4. در خاتمه از شما میخواد که کیبرد را خاموش و روشن کنیید. وقتی روشن کردید سر ضرب قبل از هر چیزی میبردتان توی کالیبره کردن صفحه LCD. یک علامت بعلاوه میده گوشه دست چپ بالا. باید با دقت بزنیید روی علامت بعلاوه. بعد علامت بعلاوه را در سه گوشه دیگر هم یکی یکی نشان میدهد که باید در هر گوشه با دقت بزنیید روی علامت.

انشالله که تا اینجا کار درست انجام شده و میتوانید ست های بزرگ با دران کیت های 16 صفه ای را روی کیبردتان نصب کنید و از این ست های بزرگ لذت ببرید.

در خاتمه قبل از اینکه هیچ ستی را روی کیبردتان لود کنید چند تا از صداهای کارخانه ای مثل هارمونیکا و یا ترومپت را انتخاب کنید و با آن صدا ها After Touch را آزمایش کنید و مطمین شوید که افتر تاچ درست کار میکند.

توجه کنید قبل از اینکه هر ستی را روی کیبردتان لود کنید شدیدا توصیه میکنم فایل گلوبال آن را حذف کنید. اگر برای افتر تاچ مشکلی پیش آمد مربوط به سیستم عامل نیست.

 

ست رایگان ارگ

null

ست های رایگان

null

گلوبال - تنظیمات کاربردی

اموزش نوازندگی

دوره آموزشی کیبوردارگ

ست طلایی ارگ

ست گلچین pa4x

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.